پنجشنبه 16 آبان 1398
18:02
نصیری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، صفری مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اجرای طرح کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح مراتع 50 هکتار از اراضی کنگاور خبر داد.

او گفت: اجرای طرح کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح مراتع از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با عنوان مدیریت بوم سازگان زاگرس با اجرای عملیات بیولوژیک کشت گیاهان دارویی در سطح 50 هکتار ار اراضی مستعد منابع طبیعی روستای بردینه سادات از توابع شهرستان کنگاور و با حضور جوامع محلی و همکاران اداره بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه آغاز گردید.

صفری گفت: گیاهان دارویی در ایران قدمتی دیرینه دارند و در گذشته برای انواع بیماری‌ها از آنها استفاده می‌شد ضمادهای بسیاری نیز از این گیاهان وجود دارد هنوز هم برخی از داروها با منشاء گیاهی تولید شده و به بهره برداری می رسد علاوه بر این به دلیل جغرافیای استان کرمانشاه امکان کاشت و تولیدانواع گیاهان در گوشه و کنار استان در همه فصول وجود دارد.

او افزود: تولید گیاهان دارویی خود به منزله به کارگیری و فعال‏سازی ظرفیت‏های نهفته در کشور و استفاده از توان سرزمینی است. ایران رویشگاه اصلی بسیاری از گونه‌های دارویی با ارزش می‏باشد که سازگاری مناسبی با محیط داشته و عملکرد و مواد موثره نسبتاً بالایی دارند و از نظر درآمد و اشتغال مقرون به صرفه هستند.

صفری گفت: اجرای این طرح ها ضمن کسب درآمد برای بهره برداران و کشاورزان موجب بهبود و اصلاح گیاهان مرتعی محل می گردد.




[ بازدید : 38 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آوای گیاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]