انگور خرس ، جلوگیری از عفونت ادراری و سلامت پوست

پنجشنبه 16 آبان 1398
18:15
نصیری

انگور خرس یکی از اعضای خانواده خلنگیان است. از دیگر نام‌های رایج این گیاه می‌توان به مواردی همچون انگور گرگ و آقطی سیاه اشاره کرد. گیاه شناسان باور دارند که این گیاه بومی قسمت‌های مرکزی آسیا می‌باشد. با این حال شما می‌توانید آقطی سیاه را در اروپای شمالی و آمریکا نیز پیدا کنید. در حاضر ایالات متحده آمریکا مانند بسیاری از موارد دیگر، در تولید و صادرات انگور خرس حرف اول را می‌زند. داستان‌های زیادی در مورد نامگذاری این میوه وجود دارد که مهم‌ترین آنها بر می‌گردد به این موضوع که فقط خرس می‌تواند این میوه را بخورد چرا که پوست بسیار سفتی دارد. برای آشنایی کامل با این میوه بهتر است ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص گیاه انگور خرس

برای سال‌ها از این میوه به عنوان یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی یاد می شده است چرا که تحقیقات نشان می‌دهد برگ‌های انگور خرس سرشار از تانن، آربوتین و هیدروکوئینون است. این میوه‌ها ار درختچه‌های کوچک با برگ‌های ضخیم و کرکدار به عمل می‌آیند. از مهم‌ترین استان‌هایی که می‌شود در آن این درختچه‌ها را پیدا کنید، می‌توان به گلستان، مازندارن و گیلان اشاره کرد. با این که آقطی سیاه ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است اما کشاورزان کمی اقدام به پرورش آن کرده اند چرا که بیشترین مصرف این میوه در کشورهای اروپایی است اما متاسفانه به دلایل سیاسی امکان صادارت میوه وجود ندارد.

جلوگیری از عفونت‌های ادراری

یکی از مهم‌ترین عفونت‌های باکتریایی که سلامت شما را تهدید می‌کند، عفونت ادراری است. از نشانه‌های اصلی این عفونت می‌توان به مواردی مانند تکرر ادرار، دفع ادرار دردناک، درد پهلوها و اضطرار در ادرار اشاره کرد. اگر شما این عفونت را درمان نکنید ممکن است قسمت های فوقانی بدن مانند کلیه نیز درگیر شود. یکی از راه‌های طبیعی که می‌تواند به شما در درمان و جلوگیری از ابتلا به این عفونت کمک کند، انگور خرس است. همان طور که در بالا نیز اشاره شد این گیاه سرشار از موادی مانند تانن و هیدروکوئینون است. این گونه مواد نه تنها برای سلامت رحم و مثانه مفید هستند، بلکه باعث از بین رفتن باکتری‌ها نیز می شوند.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

بیشتر دانشمندان اعتقاد دارند که هیدروکوئینون‌ها از قوی‌ترین ضد باکتری‌ها محسوب می‌شوند. این میوه سرشار از هیدروکوئینون است و اساسا به همین دلیل می‌باشد که می‌توان از آن برای درمان عفونت ادراری استفاده کرد. همین موضوع باعث می‌شود تا شما با مصرف این میوه از طیف گسترده‌ای از بیماری‌های باکتریایی ذر امان بمانید. این ماده با حذف عوامل مضر و مواد خارجی، قادر است تا اندام‌های مختلفی از جمله گلو، پوست، کلیه و مثانه را محفوظ نگه دارد.

کمک به سم زدایی بدن

عوامل بسیاری وجود دارند که باعث می‌شوند سم وارد بدن شما شود. مصرف غذاهای فراروی شده، قرار گرفتن در برابر آلودگی‌های هوا و محیطی، مصرف لوازم آرایشی و حتی متابولیسم بدن، از جمله این عوامل هستند. یکی از مهم‌ترین اندام‌هایی که در سم زدایی بدن شما نقش دارد، کلیه است. همان طور که اشاره شد مصرف این ماده باعث جلوگیری از بیماری های کلیوی می‌شود. تحقیقاتی که در سال 2011 انجام شد، نشان می‌دهد که انگور خرس به درمان سنگ کلیه کمک می‌کند. علاوه بر این، این ماده یک ادرارآور قوی است. معمولا شما با ادرار کردن مقادیر قابل توجه‌ای سم از بدن خود خارج می‌کنید.

حفظ سلامت گوارش

بر اساس گزارشی که در سال 2016 در مجله Health and Life منتشر شد، سالانه بیش از 90 میلیون دلار در آمریکا هزینه خرید دارو و درمان برای مشکلات گوارشی می‌شود. این موضوع ریشه در عادت‌های بد غذایی دارد. استفاده از مواد طبیعی و سالم نه تنها به بهبود فرایند هضم کمک می‌کند، بلکه احتمال ابتلا به بیماری‌های گوارشی رایجی مانند یبوست را نیز کاهش می‌دهد. تحقیقات ثابت کرده است انگور خرس باعث مهار فعالیت باکتری‌های مضری مانند E. coli، Proteus vulgaris و تعدادی از سویه‌های استافیلوکوک که سلامت معده را تهدید می کنند، می شود.

سلامت پوست

ترکیبات شیمایی و ارگانیک وجود در این موه نه تنها به بهبود عملکرد اندام‌های داخلی کمک می‌کند، بلکه باعث تضمین سلامت پوست نیز می‌شود. از جمله مهم‌ترین این مواد می‌توان به تانن اشاره کرد که با ترمیم بافت‌های آسیب دیده و تقویت انعطاف پذیری پوست، از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، ویژگی‌های آنتی باکتریال آقطی سیاه باعث تسریع روند درمان مشکلاتی مانند آکنه می‌شود.



[ بازدید : 63 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آوای گیاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]