میوه ضد ویروس!

پنجشنبه 16 آبان 1398
18:09
نصیری

بررسی های جدید محققان دانشگاه سیدنی استرالیا نشان می‌دهد میوه‌ آقطی دارای خواص ضد ویروسی است و در صورت بروز عفونت با ویروس‌ها مبارزه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آقطی، میوه‌ای تیره و بنفش رنگ از خانواده توت‌ است که طعم ترش دارد و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها کمک کند. به گفته محققان یکی از خواص آقطی ، اثر ضد ویروسی قوی بر ضد ویروس آنفلوآنزا است و مواد موجود در آن می‌تواند ورود و تکثیر این ویروس را در سلول‌های انسانی متوقف کنند. میوه آقطی با مسدود کردن پروتئین‌های ویروسی کلیدی که مسئولیت پیوستگی ویروسی و ورود به سلول‌های میزبان را بر عهده دارند، باعث مهار کردن مراحل اولیه عفونت می‌شوند.

تأثیر ضد ویروسی این میوه قبل از بروز عفونت و در زمان وجود آن در مراحل مختلف چرخه بیماری آنفلوآنزا به اثبات رسیده است. محققان استرالیایی به تازگی دریافته‌اند که در صورت وجود عفونت در یک سلول، مواد شیمیایی طبیعی مشتق شده از این میوه‌ها، تأثیرات مهارکنندگی خفیفی از خود نشان می‌دهند و تأثیر قابل ملاحظه‌ای در پیشگیری از انتشار ویروس به دیگر سلول‌ها دارند.

همچنین آقطی می‌تواند واکنش سلول‌ها را در برابر حمله ویروس‌ها تقویت کند و نقشی مؤثری در تحریک سلول‌ها نسبت به انتشار "سیتوکین" داشته باشد. سیتوکین، نوعی پیام‌رسان شیمیایی است که به منظور برقراری ارتباط میان انواع سلول‌های بدن و ایجاد هماهنگی پاسخ کارآمد در راه مقابله با پاتوژن‌های مهاجم، توسط سیستم ایمنی بدن آزاد می‌شود.

بررسی های جدید نشان می‌دهد خواص ضد ویروسی آقطی، می‌توانند از سلول‌ها در برابر آسیب‌دیدگی‌ها محافظت کنند. علت این امر وجود رنگدانه‌های گیاهی "آنتوسیانیدین" است که دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند.

منبع:

https://www.imna.ir/


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آوای گیاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]