راه‌اندازی بازارچه تخصصی با هدف توسعه تجارت گیاهان دارویی

پنجشنبه 16 آبان 1398
18:05
نصیری

/فارس رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس پیشنهاد داد که ضمن تهیه سند توسعه برای هر یک گیاهان دارویی، با راه‌اندازی بازارچه تخصصی گسترش تجارت این محصولات در سطح داخلی و خارجی کمک شود.

محمدمهدی قاسمی سه شنبه 14 آبان در جلسه گیاهان دارویی استان فارس با اشاره به لزوم اطلاع رسانی پیرامون سایت گیاهان دارویی به نشانی RHP:Herbs.sums.ac.ir فراهم شدن امکان طرح و پیگیری مطالبات فعالان و بهره‌برداران این بخش از طریق سایت را یک ضرورت قلمداد کرد.

به گزارش ایسنا، قاسمی همچنین بر لزوم پایش و نقد و بررسی آمار بازدیدکنندگان از سایت گیاهان دارویی را یادآور و متذکر شد: سند توسعه شیرین بیان به عنوان یک گیاه دارویی آماده شده است اما نیازمند حرکت بهتری در راستای تدوین سند توسعه برای هر یک از گیاهان دارویی هستیم.

او گفت: باید جایگاه مشخصی برای عرضه گیاهان دارویی ایجاد شود زیرا که با راه‌اندازی بازارچه گیاهان دارویی و تجارت آن می‌توان به توسعه کاشت و تولید و فرآوری گیاهان دارویی کمک خیلی بزرگی کرد و البته این مهم مورد استقبال افرادی که در زمینه گیاهان دارویی تجارت دارند، قرار خواهد گرفت.

قاسمی با بیان اینکه نیازهای بازار را می توان به خوبی از طریق همین بازارچه ها رصد و دنبال کرد، افزود: می توان در این بازارچه ها به کشاورزان اعلام کرد چه گیاه دارویی را کشت کنند و چه محصولاتی در اینجا مورد نیاز است و تولیدکنندگان می توانند با قیمت مناسب تری محصولات خود را به فروش برسانند و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و دستگاه های ذی مدخل نیز به عنوان هسته زنجیره ها در قالب کشت قراردادی با کشاورزان همکاری و آنان را در جهت تولید محصول، بازاررسانی، فرآوری و صادرات راهنمایی و هدایت کنند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه میز گیاهان دارویی باید تقاضا محور باشد، دستیابی به این مهم را مدیریت خوب سایت گیاهان دارویی امکان پذیر دانست و گفت: همان گونه که ما سایت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس را به سمت سازمان مجازی سوق داده ایم، باید بتوانیم کل امور میز گیاهان دارویی را نیز به همین شکل پیاده سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولید گیاهان دارویی اکنون دستی است که احتمالا مقرون به صرفه نیست، بیان کرد: هزینه کاشت و برداشت این محصولان اکنون زیاد است و می‌توان با استفاده از مکانیزاسیون پیشرفته و پرداخت یارانه به بهره‌برداران برای توسعه تولید گیاهان دارویی اقدام کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه فضای گیاهان دارویی فضای بسیار بزرگ محسوب می‌شود و هنوز رقابتی نشده است، تاکید کرد: ما همه سوار یک کشتی هستیم، یک هدف را دنبال می کنیم و جدا از هم نیستیم و همه ارگان های دولتی و خصوصی، هدف نهایتشان رونق اقتصادی و سلامت جامعه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس همچنین گفت: متقاضیان زنجیره توسعه گیاهان دارویی که در این زمینه کارآفرینی داشته باشند می توانند از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) تسهیلات 4 درصدی دریافت کنند.




[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آوای گیاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]