ارائه کلیات سند آمایش سرزمینی حوزه علوم پزشکی/ دانش فناوری سلامت و گیاهان دارویی توسعه می‌یابد

چهارشنبه 15 آبان 1398
21:17
نصیری

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین شورای مرکزی معاونان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران کل و معاونان علوم پزشکی استان‌ها ظهر امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت علوم پزشکی باید توسط معاونان علوم پزشکی در استان‌ها اجرایی و عملیاتی شود، گفت: امیدوارم برگزاری این گونه جلسات به توسعه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی منجر شود و نتایج پرباری داشته باشد.

وی با اشاره به سند آمایش سرزمینی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: براساس این سند مناطق آمایشی علوم پزشکی دانشگاه و استان‌های مستقر در هر منطقه کلان آمایشی مشخص شده و دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۱۰ منطقه آمایشی در حوزه علوم پزشکی است.

نفر بر توسعه رشته‌های مختلف علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تاکید کرد و افزود: رییس و معاونان علوم پزشکی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی تنها بر روی اخذ مجوز رشته پزشکی عمومی تمرکز نکنند، بلکه به دنبال توسعه دیگر رشته‌های علوم پزشکی در مقطع تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکتری نیز باشند. توسعه رشته‌های پزشکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد روسای استان‌ها است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه اداره برخی از بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی را به هیات عامل سپردیم، خاطرنشان کرد: هدف از این کار تفکیک بیمارستان‌ها از قوانین دست و پاگیر و سازوکارهای سخت و پیچیده و همچنین خودگردانی و عدم وابستگی به بودجه دانشگاه است.

نفر با تاکید بر توجه ویژه به فیلدهای آموزشی و بالینی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای تربیت دانشجویان متخصص و متبحر نیازمند توسعه عرصه‌های بالینی هستیم تا دانشجویان در طول دوران تحصیل با کیس‌های مختلف برخورد کنند. ‌امیدوارم با برنامه‌ریزی و بودجه‌نویسی مناسب توسط هیات عاملین برخی از بیمارستان‌های دانشگاه زمینه مناسب برای عرصه‌های بالینی دانشجویان فراهم شود.

منطقه‌بندی واحدهای مجری رشته‌های علوم پزشکی

امین‌قاسم بگلو مدیرکل توسعه خدمات سلامت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست به ارائه کلیات سند آمایش سرزمینی حوزه علوم پزشکی دانشگاه پرداخت و گفت: براساس این سند واحدهای مجری رشته‌های علوم پزشکی را منطقه‌بندی کردیم و با توجه به مزیت‌های منطقه ماموریت‌هایی را تدوین کردیم.

وی ادامه داد: توسعه دانش گیاهان دارویی و تولید داروهای گیاهی، توسعه دانش و ظرفیت ارائه خدمات سلامت به ویژه در بیماری سرطان و توسعه دانش فناوری سلامت را به منطقه یک شامل استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان واگذار کردیم.

بگلو با بیان اینکه همه مناطق در سند آمایشی سرزمینی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دارای ماموریت‌های مشترک هستند، اظهار داشت: ارتقاء هرم هیات علمی، بهبود کمی و کیفی فرآیندهای آموزشی، ایجاد و گسترش رشته‌های مرتبط با حوزه علوم پزشکی، توسعه کمی و کیفی خدمات سلامت، توسعه فعالیت‌های بین‌المللی، توسعه مرزهای دانش و بسترسازی پژوهش‌های کاربردی، خلق ثروت دانش بنیان در حوزه سلامت و ... از جمله ماموریت‌های مشترک است.

اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی

فرهاد ادهمی مقدم مدیر کل آموزش و امور دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در ادامه این نشست گفت: ۱۵ دانشکده پزشکی داریم که ۱۱ دانشکده اعتباربخشی آموزشی شده‌اند و مابقی تا پایان سال‌جاری اعتباربخشی می‌شوند.

عباس احمدی سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست به شورای سیاستگذاری داروهای گیاهی اشاره و تصریح کرد: این شورا متشکل از متخصصان کشاورزی و شیمی دارویی، پزشکان، داروسازان، طب سنتی و ... است.

وی افزود: تاکنون ۳۲ داروی گیاهی از بین ۳۵۰ گونه گیاهی استخراج شده که به واحدهای دانشگاهی برای فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی ابلاغ شده است.



[ بازدید : 26 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آوای گیاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]